Oby

I ja życzę – tym wszystkim, od których otrzymałam życzenia. I tym, od których

jeszcze nie dostałam. I tym, którzy wcale nie mieli zamiaru mi ich składać:
– zdrowia, nie tylko dla Was, ale i dla tych, którzy są dla Was ważni – z
własną chorobą można się uporać, z cierpieniem bliskiego i jego odchodzeniem
trudniej
– szczęścia tak wielkiego, jakie tylko zdołacie w ramionach udźwignąć
– miłości takiej, jaka zdarza się tylko wybranym; wierzę, że do tych
nielicznych należycie; dłoni niosących czułość, których nigdy nie napełnicie
swoimi łzami
– odwagi we wszystkim, co postanowicie zrobić i pomyśleć
– wolności tyle, ile jesteście w stanie zapragnąć i wytrzymać
– żebyście ze szczytu marzenia nigdy nie ujrzeli przepaści, gdzie we wrzącej
lawie gotują się azbestowe dusze ludzi, w których pokładaliście swoje nadzieje
– ufności, nawet gdybyście za nią mieli zapłacić rozpaczą.

Sobie życzę, żeby nowy rok nie nastąpił dla mnie, żeby zamknęły się karty. Te
jeszcze nieodkryte również. Nie chcę ich znać. Nie umiem zatrzymać wiatru w
dłoni, choćbym nie wiem jak zaciskała pięści, choćby ciepła nuta krwi wyciekła
z przegubów. Nóż przeciął czoło i przebił ziemię. Rozciął po drodze więzy,
które miały być więzią. Wciąż mam ten kamyk w ustach, który nie powinien
zobaczyć światła. Zostałam na zewnątrz fortecy, którą sama zbudowałam, przed
murem bez bram.
Obudzę wszystkie bestie, które w sobie uśpiłam.

Te życzenia umieściłam również na forum, które było moim azylem, miejscem buntów i radości, zabawy i spotkań.

komentarzy 12 to “Oby”

  1. proces Says:

    Wesołych Świąt Ci życzę, Defendo.:)

  2. poltergeist666 Says:

    Margot, życzę Ci wszystkiego co najlepsze, wesołych Świąt. :*

  3. defendo Says:

    Obu Panom P. serdecznie dziękuję… chociaż z tym weseleniem się to jakoś mi słabo idzie… :*

  4. cornelli Says:

    Defendo, burzy w myślach i spokoju w duszy:)
    Cichych Świąt:)

  5. Elżbieta Says:

    Defendo,życzę Tobie i wszystkim odwiedzającym ten blog..wszystkiego dobrego,a przede wszystkim..spokojnych i radosnych Świąt…:))

  6. Paula Says:

    a ja Pani Małgosiu życzę Pani spokoju. Po tylu latach walki z młodzieżą to jest chyba nalepsze. A później zdrowia, szczęścia, pociechy z Łukasza :) i spełnienia marzeń. Bo po to one są, prawda? żeby się spełniały :) wszystkiego najlepszego!

  7. defendo Says:

    Cornelli, Elżbieto – wzajemnie :)
    Paulo – nigdy nie walczyłam z młodzieżą – z a w s z e uważałam, że pracuję w dorosłymi, tylko młodszymi niż ja, ludźmi. Czasem ze starszymi. Z Twojego punktu widzenia rzeczywiście to wiele lat :), ale naprawdę – niewiele. Nadal piszę dla dorosłej młodzieży i niemłodzieży, która czegoś chce, więc najważniejszej cechy młodości nie zatraciła – poszukiwania sensów i prawd, chęci wyjaśniania świata. Dziękuję za życzenia :) i oby Ci się wiodło jak najlepiej Twoje dopasowywanie świata i ludzi, szycie sobie własnego życia na własną miarę, nie kupowanie gotowego. Bo trzeba mieć odwagę, żeby nie naśladować innych, ale kreować własny los, wykorzystując wszystkie swoje możliwości i zdolności. Powodzenia!

  8. kadarka Says:

    Defendo, życzę odwagi! Niech lwy uśpione w Tobie dadzą Ci siłę w walce o samą siebie… w Nowym Roku.

  9. harfitryta Says:

    Defenditas…

    Życzę udanych obron. Jeszcze lepszych porównań. I zapowietrzeń.

    I słów. Zdefiniowanych aż do bólu z… Rozkoszy.

  10. darosz Says:

    Życzę Ci Defendo Wesołych Świąt i udanego Nowego Roku i abyś zawsze znajdowała w życiu to czego tak szukasz:)

  11. wenus Says:

    Wspaniałości życzę i owocnych zbiorów w tym co słuszne, potrzebne, pożądane dla Ciebie samej przede wszystkim.

    Żyjesz wyraźnie nie dla samej siebie tu, więc pozwolę sobie zacytowac pewne słowa (otwierasz myśli przed nami, rozważasz w głos „siebie”):

    „Twoje dzieci nie są Twoja własnością
    Są synami i córkami tęsknoty za swym życiem
    Przychodzą przez ciebie, ale nie od ciebie
    I mimo że przy tobie są, nie do ciebie należą
    Możesz im dawać swoją miłość, ale nie
    Twoje zmysły, bo mają swoje.

    Jesteś ojczyzną ich ciał,
    Lecz jednak nie ich dusz.
    Dusze ich mieszkają w przyszłości,
    Której ty nie zobaczysz
    Nawet w snach twoich.

    Możesz się starać patrzeć jak one,
    Lecz nie czyń prób zrównania ich z tobą,
    Życie nie ogląda się za siebie
    I nie czeka na to, co już było.”
    (Kahil Gibran)

    …dodam od siebie; nie zmienia to faktu, że te dzieci budują na naszym fundamencie, dlatego tak bardzo potrzeba na głos mówienia tego co „pierwsze” w umyśle…

    ( nie poprzestawaj M.)

  12. defendo Says:

    Serdeczne podziękowania – wszystkim. Wenus – strasznie mi wstyd – zaniedbałam, ale już naprawiam… Idę do Ciebie. Dążę…
    Darku – dzięki serdeczne – jesteś mi szczególnie bliski i wiesz. dlaczego. Kwiatek rośnie – mimo że nie czerwony, a kolor niewinności przybrał. Szkoda,że nie pachnie.. :( Liczę jednak na zbiory z winnicy…)
    Harfitryto – ból mnie nie omija – już inni się o to starają;)
    Kadarko – idę do Ciebie, chociaż to niełatwe, myślałam, żeś mniej hermetyczna.

Skomentuj

